Open imkerijdag was een succes!

door | 0 28 juni, 2019

Landelijke imkerij-dag 2019

Zondag 14 juli konden meer dan 300 bezoekers genieten van de bijentuin, die er intussen prachtig bij ligt. Ook van het bos met bijenpad. In overleg met de weergoden was het weer heel vriendelijk geworden.
De combinatie van puzzelen op het bijenpad, honing proeven, kaarsen maken, raampjes monteren, batikken, crème maken, “honing”slingeren en houtkunst sloeg goed aan bij veel bezoekers. Vanzelfsprekend vroegen (en kregen) veel mensen informatie over bijen, biodiversiteit, honing etc. Bezoekers konden ook nog even rustig zitten nagenieten in het magere zonnetje met een kopje koffie/thee of wat fris. Dat onder het genot van een door de imkers samengestelde band die zeer passende en levendige Ierse zang en muziek ten gehore bracht.
Kortom een zeer geslaagde dag door de inzet van tientallen leden van de vereniging en een bijzonder leuk en geïnteresseerd publiek.