Maandag Bijpraatavond

De volgende bijpraatavond is op maandag 14 oktober!

Maandag 14 oktober is er weer bijpraatavond. Vanaf nu weer in de bestuurskamer van ‘t Schöpke aan de Waarbekenweg 23, 7553 KH in Hengelo. Voor de nieuwe leden: dit is het verenigingsgebouw van de NS in Hengelo en ligt naast de oude Lidl.
Dit keer met als thema “Honingkeuring”. Aan iedereen die dat wil vragen we één potje honing mee te brengen. Louis Hövels zal dan de honing keuren en Deborah Pearson de etiketten. Niet volgens officiële richtlijnen, maar wel zodanig dat je weet welke eisen gesteld worden aan de honing, de potjes, de etiketten en waarom. Er wordt gekeurd: vloeibare honing, kristalliserende honing en gekristalliseerde honing. Veel over de keuring is te vinden op: www.bijenhouden.nl/bijenwerk/honing-en-meer/honingkeuringsreglement

De inloop is vanaf 19.30 uur en Louis Hövels zal om 20.00 uur het thema kort inleiden. Daarna is er voldoende tijd om bij te praten en kennis te delen. Als tegemoetkoming in de kosten vragen we aan iedereen €3,—. Het kopje koffie of thee is hierbij inbegrepen. Evenals één drankje. We hopen weer op een mooie opkomst.